Sabtu, 6 Januari 2018

Cara kurangkan sakit kaki selepas berjalan

Gara-gara percutian adhoc, jauh perjalanan daripada Melaka ke Terengganu, Kelantan dan Pahang suami saya mengalami kesakitan di kaki.

Kesian sangat tengok dia nak sujud tak boleh. Hari khamis tu ikut dia ada sukan badminton tapi dia lencongkan ke laluan balik. Eh abang tak ada baddo(badminton) ke hari ni?tanya saya dengan girang(punya suka dia tak sukan,hahah tak payah tunggu lama dalam kereta)
Katanya:tak la kaki kita sakit ni.
Balik dia baring dan minta picit kaki wah bahagian ada kaki di peha panas macam demam je.

Saya sapukan krim herbal blend sambil picit kerana tak jumpa minyak urut.
Lepas magrib saya bancuhkan campuran collegen powder, performance drink dan vivix. Paksa dia minum walaupun dia berkeras tak nak. Katanya tak boleh telan kecuali vivix. Campuran collegen powder je tu dia tak boleh terima. Tapi akibat dah letak performance drink boleh ler tekak dia telan semua. Saya je habis kan saki baki collegen powder tu.


Besok paginya saya tanya sakit lagi tak kaki kita jumpa doktor. Dia tak nak katanya dah ok. Sakit sikit je. Wah sangat terkejut kejap je dah baik?ke tak nak pergi klinik bagi alasan dah ok? Tapi dah nampak dia sujud solat ok tu. Kira alhamdulilah tak mulai nak sembuh kerana keletihan dan keradangan.

Minuman saya berikan kepada suami tu sangat bagus untuk keletihan keradangan dalam badan. Jika tak sihat saya memang ambil extra dos. Alhamdulilah bantu saya untuk cepat sembuh. Ni bukan ubat ni makanan tambahan ikhtiar untuk bantu penyembuhan ubat klinik pun mesti saya makan jika saya yang sangat teruk.







Dengan rasa bersyukur suami dah sihat ada teman jalan balik. Semalam adhoc makwe ajak jalan muar tanya balik. Kaki abang dah ok ke?dia kata ok je. Ok lah tu dah tak risau dah dia dah sihat.

Memang tak rugi simpan stok collegen powde, vivix dan performance drink ni. Digunakan saat diperlukan dan saat kecemasan macam ni.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan