Isnin, 5 Disember 2016

Idola Saya

Antara Idola




Sebelum saya mengandung dulu...


Saya suka google baca kisah kurus...


Orang kurus..


Orang badan berisi boleh kurus...


Macam2 saya baca nak cungkil ilmu sikit.3...


Mana tahu 1hari saya juga boleh kurus..


Walaupun dulu saya tak yakin...


Tapi rasa KAGUM juga dengan orang yang boleh turun berat badan..


Kerana saya antara yang tidak berjaya turun berat..


Pernah dulu turun 1-2kg...


Saya naik berkilo2...


Dah cantik buat workout siang, malam badan rasa panas..


Bagai metabolisma telah berkerja bakar lemak..


Tapi bila saya stop buat workout..


Nah berat badan saya naik semula.


Masa tu gaya makan saya agak ke laut juga...


Niat nak makan 1pinggan sekejap je..lepas daripada itu berpinggan2 saya tambah...


Keadaan ni tak ambil masa lama pon dalam masa sebulan je saya dah cubby semula...


Masa ni saya tak jumpa pon apa itu ilmu detox...


Bagaimana nak turun berat dengan makanan tambahan yang betul.


Juga cara minum air masak yang betul...


Alhamdulilah Allah dah tunjukkan jalan kepada saya untuk berdetok apabila saya ternampak dalam FB MD saudara Firdhaus Zulkifli dan saya cuba tanya upline saya Wardah Rashid...dia masukkan saya dalam telegram group detox saya jadi silent reader..


Tapi bukan silent reader tak buat apa2...


Saya gali2,....saya hadam dan saya buat...tak tahu saya tanya dalam group sehingga saya berjaya nak dapatkan berat badan anak dara...


Kerana saya ada NIAT...jika siapa ikuti pos saya yang lama.. saya dah niat siap2 saya nak kurus seperti zaman anak dara...


Saya usaha, buat, doa juga tak lupa disamping tu moga Allah mudahkan saya kerana pada bulan pertama DETOX saya ada mengalami pelbagai ujian...


Ujian ni jika tak dapat kawal akan stress dan apabila stress saya akan lagi kuat makan....


Hasil daripada doa supaya Allah mudahkan segala urusan..


Alhamdulilah saya mampu untuk mencapai impian saya untuk turunkan berat badan.


Hasil daripada sedikit ilmu tu saya share sedikit supaya semua yang bertanya mendapat ilmu juga.


Ilmu perlu dikongsi supaya saya boleh tambah lagi banyak ilmu yang saya tak tahu selepas ini.


Nor An Ibrahim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan