Sabtu, 5 November 2016

SUSU IBU UNTU ANAK KE 2






Pengalaman menyusakan anak adalah terindah.


Alhamdulilah saya tahu bukan semua orang mampu menyusukan anak. Saya juga ada pengalaman tidak berjaya menyusu anak pertama. Tapi bila saya baca balik ayat 8 daripada surah ar-Rad.. Saya menjadi redha sebab Allah dah tetap kan setiap anak yg kita kandung tu dengan rezeki masing2.



Tapi saya terpikir juga kenapa lah dulu saya tak cuba set MILK BOOSTER daripada Shaklee ya mungkin berbalik pada rezeki tadi.

Alhamdulilah kali ni Allah bagi rezeki menyusu bayi dengan usaha saya konsisten minum ESP& makan ALFALFA COMPLEX. Saya makan vitamin2 ni bukan dalam pantang je tapi dah consume vitamin shaklee sebelum mengandung. Hampir 80-90% produknya saya gunakan ambil masa yang agak lama ya untuk tahu hasilnya. Kuncinya yang saya boleh bagitahu konsisten buka mkn hari ni besok baru nampak hasil. Ada orang mudah giveup mkn 1/2jln dah stop. Lepas tu salahkan vitamin tak berkesan. Kita kena check dulu usaha&cara kita dah maksimum ke..lau dah masih tak berjaya baru boleh salahkan produk tu tak berkesan.

Ok untuk milk booster nampak je 2 ni je kan tapi elok kita tambahkan Vitalea sumber multivitemin&mineral bersama VitaC supaya memudahkan proses penyerapan vitamin&mineral tu dan yang penting sangat B complex ni sangat membantu emosi ibu menyusu supaya tidak stress dan bertenaga. Proses penyusuan bukan 1 proses yang mudah ya..orang tengok je mcm senang tapi kita kena ada ilmu demand supply, kena rajin pam bagi yg bekerja dan nak rangsang pengeluran susu. 
Makan makanan yang bantu rangsang susu ibu seperti daikon, longan jantung pisang, halba kurma kekacang seperti badam dll boleh juga membantu milk booster.

Semua kita boleh cuba nak cari info google je klik2 jumpa pelbagai petua dan cara. Jangan lupa berdoa kepada Allah untuk memudahkan proses penyusuan supaya dapat susukan anak sehingga 2tahun.

Semoga Allah tunjukkan jalan..

Luahan hati yang lama terpendam

wassap/line/telegram
📲+8180 5100 9381
Nor An Ibrahim
DURIAN TUNGGAL MELAKA&NAGOYA 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan